1 Haziran 2015 Pazartesi

internete başvururken yoldaki taşlara dikkat

Herşey'in gittikçe kolaylaştığı bu zamanda çok garip şeyler de olabiliyor. Mesela en basit işlem olan internet'e başvuru işlemi için normalde gidip kimlik bırakılır, imza atılır ya sözleşmeye, geçen yeniden başvuru için hamle ettiğimde buna bile gerek olmadığını gördüm. Ama aslında işler bu kadar basit değilmiş.

Bir süre önce bir çılgınlık yapıp Vodafone.NET'e geçmeye çalıştık. Süreç sonunda 1 ay geçmesine rağmen hala internet olmamasının sebebini modem'inizi değiştirin şeklinde yorumladıkları için (teknik servisleri yokmuş) koşarak Ttnet'e geri gitmeye çalıştık. Hatta biraz hızlı koştum sanırım.

Normalde reklamlar çıkar Google gibi arama motorlarında arama yapınca ama genelde basılmaz ve hatta özellikle basmamaya dikkat edilir. Ancak Ttnet'e geri koşarken, "Heyo, online başvuru direkt linki" diyerek hiç düşünmeden bastım çünkü bayiye gitmeye vakit yok diye düşünüyordum. Telefonumu ve adımı girdim ve 5dk sonra aradılar.  Girdiğim yer de burası.  Daha sonra kimlik fotokopimi istediler, ttnet başvurum içindir yazın gönderin diye. Ben de sevinçle, "wow hizmete bak" diyerek attım çünkü Vodafone.NET'de başvuru iptali için kimliği aynı şekilde istemişti. Ofisten attığım için gitmemiş sanırım çünkü ertesi gün tekrar aradılar gelmedi kimlik fotokopisi diye.

Aynı yerden yeniden arandım ve telefonda whatsapp'dan da gönderebilirsiniz şeklinde bir öneri sundular. Bunu duyunca en sonunda bir kendime geldim. Whatsappdan kimlik mi gider? Tam ayılamadığım için tekrar mail attım aynı adrese ve bu sefer ulaştığının teyitini aldım. Ancak oluşan ufak tereddütle sayfalara biraz daha dikkatli baktım. Her yerde Ttnet yazıyor, her yer aynı resimler ama en altta bu sitenin ttnet'le alakası yok gibi bir yazı var.

Varan 1
Nasıl yani derken doğrudan ttnet sayfasına girince en altta ©2015 TTNET A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır. yazdığını gördüm ki mantıklısı bu. Sonra başvurumun durumunu öğrenmek için asıl ttnet sayfasındaki müşteri hizmetlerini aradım ve yeni başvurumun olmadığını öğrendim. Geri bu yalancı sitedeki numarayı aradım ve başvurunun gün içinde yapılacağı ve bugün veya yarın turk telekom görevlileri geleceği söylendi. Bunu da duyunca, o ttnet başvuru merkezi diye telefon açan kişilerin aslında ttnet ile hiçbir bağlantısı olmadığını, ve kişiler adına başvuru yaptığını anladım. 2-3 gün sonra tabii ki hiçbir hareket olmayınca yeniden aradığımda yine bugün yarın geleceklerini söylediler :). Biraz emniyet ve vize süreçlerindeki ara firmalar gibi.  En kötüsü de ttnet başvuru şeklinde google'da arama yaptığınız zaman ilk link olan ttnet.com.tr uzantılı adres sadece ttnet'e ait. Geri kalan tüm reklamlar ve diğer tüm linkler bu gereksiz firmalara ait.

Varan 2
Bir anlık dalgınlığa bile gelmeyecek bir yapı var gördüğünüz üzere. Bireysel olarak kanuni haklarınıza ulaşmak için yüzlerce takla atmanız gerektiği bu dönemde dolandırılmamak için her an tetikte olmak gerekiyor.

Online olan ve olabilecek her yerde temkinli olmanız dileğiyle
Bey,




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder