14 Ekim 2014 Salı

Bigisayar, Windows ve söylediği yalanlar

Bilgisayarı kurcalamayı seven bir insanım. Hatta yıllardır söküp söküp takmaktan yol yordam bilen bir insan oldum. Ancak geçen çok garip bir şekilde tuzağa düştüm.
Evde standard manada tv kullanmayı bırakalı uzun bir süre oluyor. Ama diyeceksiniz ki evinizde televizyon yok mu? Gayet de var ancak televizyon için TeleDünya, DigiTürk vs almadık. Ne izleyecektik ki? Efsane Avcıları'nı mı?:)

Bu yüzden dedik bari bilgisayarı tv'ye bağlayalım, zaten internet hattıyla TTnet bize TiviBu hediye etmişti (sonra aylık 5tl oldu da neyse). Arada oyun oynayıp film izliyoruz ve herşey çok güzel. Tabi ses sistemi de bağlamak istedik ve uzun boğuşmalar sonucu Windows 7'de olmasa da, Windows 8'de bilgisayar tv ve ses sistemini birbirine bağladık. Hem de sadece hdmi kablo ile.

Herşey süper giderken bir süre sonra, bilgisayar açılırken aşağıdaki hatayı almaya başladım.
NEEY!!

Internetin böyle durumlara bakış açısıyla karşılaşmışsınızdır muhtemelen. "Boğazın ağrıyorsa yüksek ihtimal gırtlak kanserisindir. Evet, öleceksin!!" Teknolojide de öyle. Okuduklarımdan bazıları: Hard-disk'lerin gitti yenisini al, işletim sistemin çöktü, aşağıdaki 250 maddeyi sırayla yap, bios pil'in bozulmuş, ana kart ile sistem geçinemiyor yenisini alman lazım ve tabii ki bol bol format.  Talihsiz olan kısım da bu sefer inanasım tuttu ve kendi kendime hard-disklerim zaten eski, muhtemelen bozuldular diyerek aşağıdaki 128GB'lık SSD'yi ve 1 TB'lık 7200rpm vatandaş hard-disk'i aldım. Bu 2'si bana ıvır zıvırları ve kargo dahil olmak üzere 500TL'ye mal oldu.

Yeni hard disklerim, pırıl pırıl windows 8'im ve ben, lanetli disk okuma hatasını yenmek için yeni bir yola çıktık. Kurulumları yaptım herşey güzel. Hala ses sistemim çalışıyor mu diye baktım ve evet çalışıyor. Filmler izledim, oyunlar oynadım. Herşey yeniden süper oldu. Hatta SSD ile windows 2sn'de açılır oldu (Şoklardayım hala).

İlk SSD candır

Derken "güncellemeleri yüklemek için yeniden başlatın" dedi ve gururla başlattım. Fakat yeniden aynı hata. Tekrar başlattım ve tekrar aynı hata. Ama 15dk sonra tekrar açılıır hale geldi. Bu böyle uzunca bir süre sürdü ve ben herşeyi söküp taktım uğraştım ve tam fanlara "Hmm, evet çok ısınıyor hep ondan" diye kızacakken bilgisayarı açtım ve sorunsuz açıldı. Kapatıp yeniden açtım aynı durum. Uzun süre açık tuttum, kapattım açtım sorun yok. Sevinip bir youtube videosu izledim ve bilgisayarı kapatıp açtığımda açılmadı.

Bu şekilde geçen yaklaşık 1 hafta sonrasında, ses sistemi ve sistem başlangıç (boot) ayarlarının birbirlerini bastırdığını farkettim. Ses sistemi bilgisayardan önce açılırsa, bilgisayar açılmıyor. Ses sistemini kullandıysan restart attığında bilgisayar açılmıyor. Özetle pc boot ile ses sistemi birbirini yiyor ve olan da gariban hard-disklerim ve 500TL'ma oldu. Google sessiz, internet sessiz ve bu konu unique bir durum gibi görünüyor. Ancak bunu normal bir kullanıcı nasıl bulsun? Nasıl farketsin? Evim lanetlendi diye ev bile değiştirebilir.

Konunun özeti aslında software veya hardware hiçbirşeye güven olmaz ve söyledikleri herşey'i kontrol etmek gerekir. Disk okuyamıyor mu? Yalan, başka bir derdi vardır. boot başlayamadı mı? tabii ki de yalan.

Bozuk cihaz kendini net bir şekilde belli eder ve bu yazı da dahil olmak üzere internette her yazanı sorgulamadan benimsememek gerekir. Çünkü bir hastanın durumu gibi, her olay farklıdır ve farklı yaklaşım gerektirir (Temeli aynı olsa bile). Bunlar da bana ve okuyan herkese ders olsun.

Bey


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder