1 Aralık 2014 Pazartesi

Bir şey soracağım..

Merhaba Pek Sevgili Okur,

Bir şey sormaya geldim: 'İnsan neden değerlidir? '
Şimdi bunu böyle sorunca çok genel gibi oldu ama aslında sormak istediğim şey şu: 

  • insanın kendisini değerli hissetmesi neden normaldir ve değersiz hissetmesi neden psikolojik sorun olduğunu işaret eder?
  • İnsan neden 'default' olarak 'değerli' doğar? 
  • İnsan kime göre, neye göre değerlidir? 
  • İnsanın değerli olması neyi değiştirir? 
  • İnsan ne kadar değerlidir? 

'Her insan değerlidir', 'Ben çok özelim', 'Tanrı beni özenip de yaratmış' geyiklerini pas geçersek,  nette arayınca olaya dini açıdan  bakan da var, etik açıdan bakan da, kendini çok beğenenlerin narsist yorumları da var.  Ama hiç biri beni tatmin etmiyor. 

Sen ne dersin  sevgili okur ? 

Görüşmek üzere,

Hanım


2 yorum:

  1. Bir atasözü der ki (googleda bulamadım nedense) A person's worth is measured in the eyes of others. Karşısındakilerle yaşadığın anlar kişinin değerini belirler diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil