16 Ocak 2015 Cuma

4'e kadar çıkarım, keyif için projektör ararım

Tamam, projektör istiyoruz. Kendi ev sinema (veya normal bilgisayar) sistemimizi yapacağız. Ama hangisi diyorsanız, kendim nasıl seçtim size anlatayım.
  • Öncelikle nelere bakmamız gerektiğini tekrar bir hatırlayalım.
  • Cebimizdeki para, üst limit nedir?
  • AL- Ansilümen değeri, daha parlak görüntü,
  • Çözünürlük - E çözünürlük yani,
  • Contrast-  Renklerin keskinliği,
  • İnput lag- Kaynaktan ekrana görüntü gelene kadar geçen süre.
  • Lamba Ömrü- Cebinizden ne kadar sürede bir lamba parası çıkacağı.
  • Eskiden kullananların tecrübeleri.
  • Siyahlar ve renkler nasıl.


Bu detayları bir hatırladıktan sonra, piyasadaki (Türkiyedeki) çok uçmayan, eli yüzü düzgün projektörlere bir göz atalım. İsimleri hepsiburada, vatan gibi yerlerden aynen aldım.

  1. Epson EH-TW6100  - Hepsiburada (4.710,56)
  2. Casio XJM150 - Hepsiburada (4.297,01)
  3. Casio XJM240 - Hepsiburada (3.736,35)
  4. Viewsonic Pro 8200 - Hepsiburada (2.783,40)
  5. Epson EH-TW5200 - Hepsiburada (2.269,00)
  6. VPL-HW40ES  7.500
  7. Viewsonic PJD7820HD - Vatan  (1.999)  
  8. LG PF80G  - Vatan (2.999)
  9. BENQ MH680  -Vatan (2.749)
  10. BENQ W1070  - Vatan/Teknosa (2.249)
Şimdi  kendim için düşündüğümden kriterlerim, 1920x1080 çözünürlük, 2000 AL veya üstü lümen, ve oyun oynayacağım için düşük input lag (Tv'lerde falan 8ms oluyor ya, hızlı geçişler flu olmasın diye), olabildiğince yüksek contrast ve en düşük fiyat.

İsterseniz listenin en başından başlayalım.

  1. Epson EH-TW6100: Full hd, lümeni (2.300 AL) de güzel olmasına karşı siyahları pek kaliteli değil. Ek olarak INPUT LAG farkedilebilir olduğu yönünde fikir birliği mevcut. Film izleyecekseniz çok sorun olmaz ama günlük kullanım, oyunlar, veya mükemmel flm keyfi için HAYIR.
  2. Casio XJM150: Aman tanrım, bu lümen (3000), bu lamba süresi (20000) ve bu çöz....1024x768...geçelim bir sonrakine.
  3. Casio XJM240: Rezalet çözünürlük, rezalet contrast (1800:1).
  4. Viewsonic Pro 8200: Full hd, lümeni (2.000 AL) ve azmi ile aslında iyi ve hesaplı bir aday ancak AL değeri konusunda firma yalan söylüyor çünkü normal şartlar altında alınabilen max AL 1500 civarı. Tüm değerleri max yaptığınızda ancak 2000'e yaklaşabiliyorsunuz. Bir de renklerin görünüşü bakımından alternatif EPSON TW5200 veya BenQW1070 kadar başarılı değil. Ek olarak Vatan'da bana bunu anormal ısrarla satmaya çalıştılar. Bir tuhaftı. İnternetteki rivayetlere göre parçaların dayanıksız olduğu da söyleniyor.
  5. Süper bir ürün ama özellikleri ve kabiliyetlerini sırayla saydığımızda BenQ W1070'in daha başarılı olduğunu görüyoruz. Bu konuya başka bir yazıda uzun uzun değineceğim için şimdilik kısa kestim.
  6. 7.500 TL projektöre verebiliyorsanız ayrı sinema salonu yaptırmanız daha mantıklı olacaktır.
  7. Viewsonic PJD7820HD  çok parlak ve hd bir görüntü verebilen bir projektör. Contrast oranı da 15000:1 ile fena değil. Siyahları gösterme kabiliyeti ve renklerin keskinliği konusunda BenqW1070 daha iyi olsa da fiyatı çok daha ucuz olduğu için başlangıç için denenebilir. Neden bilmiyorum ama internet Viewsonic'e karşı çok agresif. Kağıtta göründüğü gibi durmuyor sanırım özellikler.
  8. En başta çok istediğim bir projektördür LG PF80G. Ledlerdeki inanılmaz kontrast (100000:1) ve lamba ömrü (30000 saat) çok cezbedici. Fiyatı ve fena olmayan input lag değeri neredeyse aldırıyordu bu projektörü ama kafama takılan şeyler, siyahları gösterme kapasitesi sebebiyle karanlık sahneleri orta halli göstermesi, ampül kırılırsa diğer projektörlerdeki gibi değişmediğinden garanti ile debelenme mecburiyeti oldukça tedirgin edici geldi. Bir de o 1000AL yok mu. Sadece karanlıkta düzgün görüntü alabiliyorsunuz yani.
  9. BENQ MH680 tuhaf bir projektör. Oldukça iyi özelliklere sahip olmasına karşı aynı özelliklerin daha iyisi BenQ W1070 modelinde varken neden hala piyasada anlamadım. Ek olarak 500TL daha pahalı.
  10. Geldik benim aldığım projektör olan BenQ W1070'ye. Normal kulanımda 2000AL parlaklık, full hd, 10000:1 kontrast, 2000 -3000 saat arası ampül ömrü, siyahlarda muhteşem değil ama rakiplerinden daha iyi olması, renklerdeki keskinlik, çok düşük input lag değeri, 120" ekran boyutunu rahatlıkla kaldırması bu cihazı, fiyatına göre tam bir canavar yapıyor.
Evde kendi bilgisayarıma hdmi ile bağladım ve projektörden ses ve görüntü sorunsuz alabiliyorum. Projektör üzerindeki hoparlörler hiç fena değil aslında ama bir surround sistemi olmadığı için ses sistemine bağlamak istedim. Fakat projektör üzerindeki tek sound out (stereo) çıkışı haricinde bir sonuç alamadım. Aslında bilgisayarda 2 hdmi çıkışı olsa sorun çözülecek de o da yok. Şu aşamada denemek üzere aldığım bir display port->hdmi çıkışı var. O sorunu çözebilir gibi duruyor. Bunun dışında ekran büyüklüğü tam hatırlamasam da görüntü kalitesini kaybetmeden 35"den 120" gibi rakamlara çıkabiliyor. Daha da çıkabilir sanırım ama salonum yetmedi. Siyahları fiyat grubuna göre fena göstermiyor ve renk kalitesi beklediğimin üstünde. Meşhur gökkuşağı etkisini göremedim ben ama görenler çok az da olsa olabiliyormuş. İnput lag tam istediğim gibi çok düşük. Fan sesi biraz fazla gelebilir eğer yanınızda duruyorsa ancak benim bilgisayarımın fan sesi zaten nispeten yüksek olduğu için farkedilmiyor bile. Ayrıca birkaç sinema seansında fan sesinden bahseden bile olmadı:)

Özetle hiç fena projektör değil, almayı düşünüyorsanız alınabilir.

Hala aklıma takılansa Vatan'ın Viewsonic satma sevdası.Viewsonic'i durduk yere kakalamaya çalışırlarken ben susun ve bana benq verin dedikten, ve onlar beni 1 saat oyaladıktan sonra (depoya gidiyorum demeler, boş gelmeler, arkalarda fısıldaşmalar) en sonunda buldular. Nasılsa 10dk sonra başkası geldi ve aynı projektörü istedi ve ben sonuncuyu almıştım :D.

Ayrıca saçma sapan bir şekilde satmaya çalıştıkları klavyeyi de unutmadım.

Vatanda bir gariplik var bu aralar.

Bey,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder